Bye bye Thailand, Hello Kuala Lumpur. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Bye bye Thailand, Hello Kuala Lumpur. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Bye bye Thailand, Hello Kuala Lumpur.

Blijf op de hoogte en volg Niels

27 Augustus 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Van een tropisch eilandje naar een prachtige jungle en van een superdeluxe resort naar de enorm diverse hoofdstad van Maleisié. Dat is wat reizen zo mooi maakt. Diarree dempt hier en daar de feestvreugde en ook het feit dat we met de gehele familie midden in de nacht naar het ziekenhuis moesten was ook geen pretje....(loos alarm!)
First things first.

Bye Bye Bottle Beach.

Wat een schot in de roos was dit resort. Relaxed personeel, strand en een mooi zwembad bij het resort. De Burmese obers stelden alles in het werk om het ons naar onze zin te maken. We kregen zelfs een spontane tour aan geboden waarbij we in een nogal ranzige 4X4 truck gingen kijken naar apen, (wilde varkens), een waterval en meer....Behoudens een zeer korte blik op 2 varkens kwam onze tourguide niet maar dat mocht zijn pret niet drukken. De kinderen vonden de 4x4 helemaal geweldig trouwens. Ter compensatie kregen alle kinderen een geschilde kokosnoot aangeboden. Wat hebben we gelachen. De resterende dagen hebben we vooral veel relaxed, chang biertjes gedronken en gelachen. De kinderen raakten ook steeds meer gehecht aan het personeel en op het moment van afscheid nemen kreeg Teddy(olijkste ober) een welgemeende knuffel van onze dames. De voorlaatste dag hebben we nog een slang gezien die ruzie had met de huiskat. Heftig!

Khao Sok.

We hadden gehoord dat het in Khao Sok 24 uur aaneengesloten kon regenen en we hadden ons op het ergste voorbereid. Na een lange reisdag kwamen we aan in het morning mist resort. Hier hebben we 4 dagen van de jungle, het zwembad, tuben én de regen genoten.De kids waren inmiddels dikke maatjes geworden. De eerste dag hebben we in het zwembad gezwommen in de stromende regen. Met de poncho's hebben de kids een regenvrije hut lopen bouwen. Ze hebben een wandeling gemaakt in de jungle waar we een schildpad en veel hagedissen en gecko's hebben gezien. In de nacht gingen de heren op nachtsafari en ook dat was absoluut de moeite waard. Een luiaard, een civetkat(waarvan de poep voor dure koffie wordt gebruikt...), een slang, schorpioen, vogelspin, kameleon, wandelende takken en een vliegende gecko.
De kinderen waren niet meer uit het zwembad te slaan dus hebben we om tourbeurt getubed(van de stroom af op een rivier). Ook hier weer slangen aan de zijkant van de rivier en het natuurschoon was verbluffend mooi.
Tijdens de vele eet-sessies was de pancake en milkshake(mango met name!) niet meer weg te denken. Terwijl de volwassenen zich vergrepen op alle lokale lekkernijen.(en af en toe een pizza tussendoor...)
Al met al ook een toptijd hier gehad met ons achten! Met een privé bus ging de reis verder richting Ao Nangh alwaar we even herenigd zouden worden met onze overburen uit de Schietspoel.

Ao Nangh
Nou nou, hadden we al het gevoel dat we in luxe aan het reizen waren kwam er het Green View Village resort op de proppen. Met 2 grote zwembaden, zeer luxe kamers en een mooie locatie was dit het perfecte sluitstuk van onze 'vakantie' met Remco en Marije. Hier waren Angela en Zandra ook van de partij en de kids hebben een aantal top dagen gehad met elkaar. (Veel verstoppertje gespeeld, met jonge katjes gespeeld, veel gezwommen en om tourbeurt hebben we op de scooter getuft)
Tot slot hebben we een geweldige tour geboekt waar we konden snorkelen, naar de locatie van Leonardo di Caprio's the Beach en nog een aantal excotische oorden. Echter was een klein nadeeltje dat nagenoeg elk thais reisbureau er minstens twee speedboten naartoe stuurt en dat er zo'n 100 reisbureaus zijn....Doordat de tour eigenlijk zo fout was vonden wij het best okay. Sanne heeft veel geslapen in de speedboot en durfde uiteindelijk niet te snorkelen en Isa die was helemaal in de ban van de onderwaterwereld! Dat beloofd nog wat!

Afscheid Remco, Marije, Mirle en Lynn....

Aan alles komt een eind. Zo ook aan de eerste drie weken die werkelijk voorbij zijn gevlogen. Het klikte enorm goed tussen de beide gezinnen en met een beetje weemoed(en een traantje...) namen we afscheid van elkaar om door te vliegen naar Kuala Lumpur. (Remco en Marije vlogen op Bangkok)
Mensen, het was ons een woest genoegen. C'mon babe, poeppiekont!!

Kuala Lumpur

Een uurtje vliegen vanaf Krabi Airport naar Kuala Lumpur. En we hebben er weer een stempel bij in ons paspoort! Ook bizar om weer terug te zijn in de hoofdstad van Maleisië, de meest diverse stad waar wij ooit zijn geweest.

Valse start

Nadat we na het vliegen slecht konden slapen was de nacht daarop het hek helemaal van de dam...nadat we hadden gesproken met Maarten & Lyke via facetime en we behoefte hadden aan goede nachtrust(Wat hier erg goed kan overigens, prachtig complex, we slapen op de 34e verdieping, zwembad) werden we door een harde bons wakker gemaakt en begon onze dochter te huilen. Sanne was uit bed gevallen. Nadat we haar tussen ons in hadden gelegd spuugde ze direct het beddengoed onder. Niet goed dus! Op stel en sprong naar het ziekenhuis in Kuala Lumpur. In de lift kwamen we een libische man tegen die ons adviseerde om een ziekenhuis te nemen die hij kende. Erg lief maar door de hectiek waren we de naam vergeten. Terwijl we bij de receptie nog aan het regelen waren om een taxi te regelen kwam deze zelfde libische man, met zijn 2 jarige dochter, terug om ons hoogstpersoonlijk naar het ziekenhuis te brengen. Hulde aan dit prachtige gebaar. Sanne is onderzocht en het bleek gelukkig vals alarm. Haar grote zus Isa is de gehele nacht bij ons geweest in het ziekenhuis en heeft Sanne en ons erg goed bjjgestaan!

Vervolgens(36 uur rust) zijn we op ons dooie akkertje geweest naar de Petronas, veel winkelcentra, aquaworld en naar het grootste indoor pretpark ter wereld. Hierdoor hebben we een aantal ontspannen bijkom dagen gehad. Daar hadden we ook allemaal wel even behoefte aan. De komende dagen gaan we nog een keer verhuizen om woensdag de 31e naar Negombo, Sri Lanka te vliegen. Onze vuurdoop, althans zo voelt het een beetje....

Heel veel liefs van ons. En tot ons volgende blog!

Groetjes Manon, Niels, Isa en Sanne

ps. Isa is inmiddels hard aan het werk in groep 4!! Beetje een kleine klas maar wel een toffe juf en meester!

• 27 Augustus 2016 - 15:44

Alex:

Wat een verhalen! Spannende én leuke avonturen wisselen elkaar af, zoals het hoort op zo'n grote reis. Fijn om te lezen dat Sanne en Isa zich zo goed houden met alles wat ze mee maken. Kanjers! En Isa wordt de nieuwe Jacqueline Cousteau!?
    Heel veel plezier in Sri Lanka, we horen vast wel hoe het daar is.
    Groetjes!!!

• 27 Augustus 2016 - 16:07

Niels Groothuis:

Voor alle foto's klik je op Ga naar het overzicht. Om de een of andere reden laat ie er maar 19 zien en niet 34. Wordt aan gewerkt.

• 27 Augustus 2016 - 16:24

Bart Rozendaal:

Prachtig om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Wat is de wereld dan klein als je de verhalen leest, alles is te bereizen. Sanne en Isa gaan goed behoudens de kleine voorvalletjes. Niet in paniek raken. Kinderen kunnen veel incasseren.
    Veel success in Sir Lanka en blijf genieten en verwonderen.

groet
    Truus/Bart/Lemselo

• 27 Augustus 2016 - 16:25

Robin E:

Niels en de rest..
    Nog veel plezier en pas goed op elkaar
    Robin

• 27 Augustus 2016 - 16:30

Familie Keizers :

Leuk om onze gezamenlijke avonturen terug te lezen en de foto's te bekijken. Wat hebben we genoten!! Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Sri Lanka. Dikke groet'n van ons allemaal.

Marije:

Niks aan toe te voegen. Geweldige tijd met jullie gehad. heel veel plzezier nog. Dikke knuffel.

• 27 Augustus 2016 - 16:41

Pama:

Mooi verteld, elke dag wel wat spannends en Isa de nieuwe Floortje Dessing!!!
    Remco was vanmorgen nog ff hier, helemaal top!!
    Liefs van ons

• 27 Augustus 2016 - 17:00

Tanja:

Leuk om te lezen! Maandag begint de school weer...zonder Isa en Sanne...dat is raar! Veel plezier! X

• 27 Augustus 2016 - 17:16

Agbes:

Wat een onwijs mooie en spannende verhalen zeg! Dat smaakt naar meer! We wachten met smart op jullie volgende blog. Kus van ons

• 27 Augustus 2016 - 19:25

Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

Geweldig zeg. Heerlijk vakantie gehad om nu echt op rondreis te gaan. Wat heerlijk!! Ik ben nu vrij...en mijn voorbereidingen zijn in een gevorderd stadium nu. Nog een paar dagen van huis en kat genieten en dan ga ik ook!!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Heel veel plezier!!

• 27 Augustus 2016 - 22:58

Cilia:

Fijn om weer van jullie te horen! En nog fijner dat het jullie goed gaat.
    Morgen de familiedag, we zullen jullie missen.
    Veel plezier, geniet en "past good op"
    Liefs, C&A.

• 27 Augustus 2016 - 23:22

Ans Ter Wee:

Hallo fam. Met veel interesse jullie reisverslag gelezen! Zo zien jullie wat van deze aardbol.
    Een goede reis naar Sri Lanka. Veel kijkplezier!!

• 28 Augustus 2016 - 00:56

Anita De Voer:

Hallo allemaal. Wat fijn dat jullie zo genieten. Gelukkig dat het allemaal mee viel met Sanne. Lucille nog gezien in Maleisië? Nog heel veel veilige kilometers. Groetjes uit Almelo van Anita

• 28 Augustus 2016 - 15:10

Johanneke Winkel-Bladder:

Mooi om te lezen dat het goed gaat, heel veel plezier!!
    En succes met onderwijzen!

• 28 Augustus 2016 - 19:16

LEANDRO:

VEEEEEEEEEEL PLEZIER ISA EN SANE LEANDRO

• 28 Augustus 2016 - 20:00

Maarten:

Hej babies

Vind het leuker jullie live te spreken, desalniettemin heerlijke blog om te lezen!!
    Hulde aan de foto in de golven! (My bell rings in Mui né)
    Houdt het goed samen, hier is morgen gewoon weer skooooool.

Kus

• 03 September 2016 - 12:06

Agnes En Wouter:

Wat een avonturen!
    Nog veel plezier!

• 04 September 2016 - 10:44

Jan Bladder:

Vanuit een herfstachtig Vriezenveen, hartelijke groeten aan jullie vieren, genieten en veel plezier nog, veel,geluk met Sint Christoffel Jan en Joke