De laatste Afrikaanse loodjes. - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu De laatste Afrikaanse loodjes. - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

De laatste Afrikaanse loodjes.

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 Januari 2017 | Swaziland, Mbabane

Dag lieve mensen,

Gaan we alweer beginnen aan het één na laatste reisverslag van ons avontuur. We zijn inmiddels alweer 4 landen verder...

Maleisië

Nadat we afscheid hadden genomen van Jacomijn, de overheerlijke lava cake'jes en prachtig Kuala Lumpur gingen we met frisse moed naar het vliegveld om aan een nieuw continent te beginnen. Op het vliegveld en in het vliegtuig maakten de kinderen weer vrienden voor het leven met mede reizigertjes. Prachtig om te zien hoe makkelijk onze kinderen door het reizen zijn geworden. Sociaal zijn ze naar ons idee echt sterker geworden. Na een goede vlucht zijn we geland op een tropisch stukje Afrika.

Mauritius

Kristal helder water, palmbomen, prachtig weer, witte stranden, koraal....Mauritius heeft het allemaal. Wat hebben we 2 fantastische weken gehad. En wat een bijzonder mooi eiland is Mauritius. We hadden vaak stranden voor onszelf, en we hadden vaak stranden samen met de swingende locals! In beide gevallen erg prettig.
We hebben een dierentuin bezocht waar ze landschildpadden hadden die zo groot waren dat Sanne er op mocht zitten(wat we niet wilden hebben...)
De eerste week hadden we geen auto en zijn we voornamelijk in trou d'eau douce geweest waar we een strand hadden voor onszelf. De kinderen hebben veel hutten gebouwd en wij hebben met name gerelaxed. Het bier en de wijn waren goedkoop en het eten was erg lekker. Goed toeven. We zijn nog naar een marine park geweest waar je heerlijk kon snorkelen. Isa vindt snorkelen ook top dus die ging met papa mee alwaar we tussen een school trompetvissen het prachtige koraal hebben bekeken.

De tweede week hadden we de luxe van een huur auto. Althans, de tweede huurauto was luxe. De eerste had na een uurtje rijden de versnellingsbak kapot. Nadat Niels De spiegel van een lokale mauritiaan had kapot gereden nam Manon het stuur met verve over..... We hebben het hele eiland bekeken. Vele mooie stranden, een fabuleuze onderwaterwereld, prachtige berglandschappen en enorm veel bloemen en planten maakten Mauritius een welkome 'tussenstop'. Als toetje heeft papa Niels nog met een groene zeeschildpad gezwommen(na Sri Lanka en Australië de 5e deze reis!) en met hernieuwde energie vlogen we richting machtig Johannesburg, Zuid Afrika.

Avis

Gehuurd bij Avis konden we de huurauto niet ophalen. Omdat we geen creditcard bij ons hadden. Gelukkig hielp Feliciana Groothuis ons uit de brand die zo lief was om borg te staan voor onze huurauto in Joburg.

Bram

We hadden een prima hostel in Joburg waar veel mensen verbleven. Botswanezen, zimbabwanen, angolezen en 4 blonde Hollanders....erg gezellig. We hadden afgesproken om Bram te ontmoeten die we via Maarten & Lyke hadden leren kennen.
Afgesproken bij 'Zoo lake' waar we lang hebben gesproken, de kinderen met elkaar hebben gespeeld(opnieuw vrienden voor het leven....) heerlijk hebben gegeten bij Moyo's uiteindelijk het huis van Nelson Mandela hebben gezien en ook nog werden thuisgebracht door de gastheer maakte het begin meer dan aangenaam in Zuid Afrika.
Bram, bedankt. Ook al ligt je voorkeur bij de verkeerde club in Twente.

Kruger.

Een rijdag voor de boeg richting roemrucht Kruger park. Wat een uitgestrekt bergachtig land is Zuid Afrika tot nu toe. En groen, heel veel groen. We kwamen aan in kwambali logde waar we met de neus inde boter vielen want het resort was prachtig. Aan een rivier(krokodillen en nijlpaarden aanwezig....niet gespot daar) met verschillende zwembaden en zeer weinig toeristen om ons heen. Heerlijk.

De komende drie dagen gingen we met eigen auto op safari. Wat hebben we een boel gezien! Olifanten, een kont van een leeuw, eland herten, bavianen(grote groepen), neushoorns, zwijnen, landschildpad, nijlpaarden, hagedissen, hyena's, impala's, ossen, giraffen, zebra's, andere apen, zeearend, gieren, hornbills, ijsvogels, zeer veel andere kleurrijke vogels en natuurlijk mogen de gnoe's ook niet ontbreken. We hebben er alle 4 enorm van genoten. En sluiten uiteraard niet uit dat we nog een keer terugkomen....

Swasiland

We hebben weer een rijdag voor de boeg en terwijl we aan het bijkomen zijn van al het wild wat we hebben gezien zijn we weer helemaal onder de indruk van alle vergezichten in Swasiland. Wat een aangename verrassing is dit Koninkrijk. Ook genieten we van alle winkeltjes langs de weg, de laid back manier van de Afrikaan, en natuurlijk van elkaar....We hebben het gevoel dat we een goede keuze hebben gemaakt wat betreft ons laatste hoofdstuk. We staan op het punt om verder te reizen richting de kust om daar verder te safariën, zowel land als zeesafari! We gaan naar Hluhluwe(landsafari) en Sodwana bay(zeesafari) om ondertussen al het Afrikaans natuurschoon te verwerken!

De foto's laten even op zich wachten want de WiFi is hier nogal traaaaaag.

Lief zijn allemaal.

Tot over 3 weken.

• 23 Januari 2017 - 09:47

Marian Poortman :

Wat een prachtig verhaal en ook om het weer mee te maken geweldig dit is echt genieten nog heel veel plezier het gaat nu snel straks weer thuis lieve groet uit almelo.

• 23 Januari 2017 - 10:08

Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

Wat heerlijk weer!! Zuid Afrika is gaaf!! Ben wel een beetje jaloers hoor!! Groetjes uit een winters Nederland! En ja die cakejes in KL waren delicious!!!

• 23 Januari 2017 - 10:51

Jos Galgenbeld:

Wat een droomreis!!!! Onvoorstelbaar wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Geniet nog samen van het laatste stuk (wat zal het saai worden als je hier terug bent)
    Gr. Jos

• 23 Januari 2017 - 11:53

Pa En Ma:

De laatste weken en weer een prachtig warm land! Onvoorstelbaar wat jullie al allemaal hebben gezien en zoveel te vertellen straks.Dikke knuffel van ons!!

• 23 Januari 2017 - 18:23

Cilia:

Dank weer voor het mooie verslag. Geniet nog maar extra van die mooie laatste loodjes!
    Alle goeds voor jullie,
    Liefs,
    C&A.

• 24 Januari 2017 - 22:11

Henk En Ine:

Prachtige belevenissen.Mooi beschreven. Geniet nog maar even deze laatste weken.
    Tot gauw.Groeten vanuit een grijs en kil Nederland.

• 25 Januari 2017 - 11:19

Maarten:

En zo zie je maar weer: Red is ondubbelzinnig the colour op deze aardkloot!
    Het was een spannende derby by the weg.

Fijn dat het gezellig en goed is verlopen met Bram; gingerheads

• 27 Januari 2017 - 11:44

Anita De Voer:

Mooi he Zuid Afrika. Wij vonden het er ook prachtig. Krugerpark was ook voor ons een belevenis. Wij hebben toen de big five gezien. Wij moeten nog een aantal maanden wachten om weer naar Zuid Afrika te gaan. 27 oktober gaan we weer. Van Kaapstad naar de Victoria watervallen. Een hele maand. Nog veel plezier het laatste stukje en ik zie jullie weer op school. Wat zal het wennen worden voor jullie.

• 27 Januari 2017 - 13:10

Lyke:

Wauw! Weer een jaloers makend verhaal!! Wat maken jullie een fantastische reis samen met de kinderen! Geniet van de laatste weekjes en tot heeel snel :) dikke kus

• 27 Januari 2017 - 20:08

Ans Ter Wee:

Hallo familie! Fijn jullie verslag weer gelezen te hebben, wij zullen het straks missen! Geniet samen nog van het laatste stuk van jullie reis. Hier hebben wij mooi schaatsweer Thijs geniet met volle teugen op de ijsbaan, maar de dooi is in zicht. Verder zijn wij hier druk met de carnaval. Dus een veel andere invulling van onze dagen als die van jullie. Het gaat er maar om dat er wordt genoten van dat gene waar je mee bezig bent. Voor jullie nog fijne weken en volop genieten wat nog op jullie weg komt. Groetjes vanuit Tubbergen.

• 27 Januari 2017 - 20:14

Joukje:

Hoi niels, Manon en kids, prachtige verhalen...Ook zonder foto's kan ik het voor me zien! Wat een rijkdom. Geniet van de laatste weken. X uit zwolle

• 30 Januari 2017 - 20:13

Rieneke En Tom:

Wat een mooie verhalen en wat beleven jullie en de kinderen fantastische avonturen, geniet nog van de laatste weken.

Groeten Rieneke en Tom

• 05 Februari 2017 - 12:01

Fam.Poelman:

Gisteren tweede helft Heracles-Willem II bij pama gekeken. Wat een spannende pot! Ook spannend dat er nog maar 7 centimeter te gaan is tot jullie thuiskomen. Goede reis!

• 09 Februari 2017 - 14:22

Benthe:

Hoi Isa

Heb je het leuk op vakantie?kom je maandag terug?
    Ik hoop je snel te kunnen zien!

Groetjes benthe

• 11 Februari 2017 - 22:05

Ans Ter Wee:

Hallo samen, weer een mooi verslag van jullie rondreis. Nu ik dit hier tik zijn jullie al best dicht bij de terugreis waar pa en ma jullie met open armen ontvangen in Almeloooo.