Gelukkig nieuwjaar, waar ook ter wereld - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar, waar ook ter wereld - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar, waar ook ter wereld

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Januari 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Indonesië.

Bali

De laatste dagen op Bali hebben we doorgebracht middels massages, heerlijk eten en verdere verbazing van dit prachtige, toeristische eiland. We zaten in Kelapa Cottages, een resort met Balinese, franse, Italiaanse en Argentijnse roots. Fantastisch plekkie met dito faciliteiten.
Laatste dag overleven in Kuta(vreselijke plek!) om door te vliegen richting Yok Yakarta op Java eiland.

Java

Yokya

We hebben een leuke plek voor de meiden gevonden. Gillang en Kinnar, moeder en 5 jarige dochter, waren onze gastvrouwen de komende 7 dagen.
De dames hebben veel gespeeld met elkaar. Erg leuk om te zien dat taal noch afkomst uitmaakt door de ogen van een kind. We hebben de hele week 2 scooters gehuurd en door de straten van Yokya geslingerd(Druk kreeg een nieuwe dimensie....)
Er was kermis, bizar druk, bizar warm en bizarre attracties! We hebben het paleis van de sultan bekeken.
We zijn naar de Borobodur geweest, uiteraard. Waar we er al snel achterkwamen dat wij meer attractie waren dan de tempel zelf. Hoewel deze plek wordt beschouwd als 1 van de 8 wereldwonders waren wij niet heel,erg onder de indruk. Wellicht hebben we al teveel tempels gezien. Het was best indrukwekkend maar er was er maar 1. En dat was het. De broer van onze hostess was mee en die had ons top satés beloofd. Hoogtepunt van de dag!
Vervolgens hebben we de Merapi aanschouwt. Een van de vele actieve vulkanen op Indonesië. Hier waren we allemaal van onder de indruk. Ook omdat er nogal een heftig filmpje aan voorafging. Maar wat een ontzagwekkend 'monster'.

Het eten blijft een feest en hier is het ook nog het goedkoopst tot nu toe. We eten voor 7 euro met ons vieren!! Ook is Indonesië weer een plek met veel tegenstellingen. Fantastische hypermoderne winkelcentra's wisselen de armoedige straatwinkeltjes in een rap tempo af. We hebben ook nog een heerlijk dim Sum buffet gegeten.
Al met al een mooie ervaring. Zeker ook omdat Yokya nagenoeg geen westerse toeristen trekt en daardoor de puurheid van de mensen blijft bestaan.
We hebben ook een rondje bioscoop gedaan met Moana en Star Wars als hoogtepunten(hoewel Sing eigenlijk ook,een topfilm was!)
De dames wilden graag nog treinen en daardoor besloten om een trein naar de hoofdstad Jakarta te boeken. Deze rit was weer erg mooi, vulkanisch ook!

Machtig Jakarta

Een stad met 20 miljoen mensen, hoe weblog je zoiets? Onmogelijk. Veel zwervers aan het spoor en zelf in een residentie met zwembad en bijbehorende mall te slapen maakt je lichtjes ongemakkelijk. We hadden maar 1 volle dag in Jakarta en we hebben hier verder weinig bijzondere dingen gedaan. Verbazen over de moderniteit van de mall was een van de leuke dingen

Vliegen op schoon Singapore

Ook al een oude bekende van ons. Singapore. We hadden een perfecte plek waar ons mooie hostel stond. Aan het begin van China Town en de metro om de hoek. Wat is het openbaar vervoer toch geweldig in dit kikkerlandje.
Hier hebben we een dag doorgebracht in Universal Studio's. Geweldig park met prachtig aangeklede attracties. Vooral Madagascar, transformers en the mummy waren erg vet cool, aldus de dames. Ook de Waterworld voorstelling zal nog lang bijblijven....Het eten blijft lekker en Singapore vloog voorbij
De oversteek naar Johor Bahru ging iets minder soepel

Terug in Maleisië

Johor Bahru

De plek waar we kerst en de verjaardag van Isa zouden vieren. Ook Legoland stond op de planning. Voordat we Maleisië in waren moesten we eerst twee keer door een grensovergang waar het nogal....euh....druk was. Pfffffff 60 kilometer duurde al met al 4 uur.

In Johor hadden we een groot appartement in een (streng bewaakte!)residentie met geweldig zwembad. Hier hebben we veel gebruik van gemaakt. We hebben in een mall een aantal,kerstspullen en kado's gekocht en ons een aantal keren getrakteerd op overheerlijke brownies met ijs.
Kerst en de verjaardag waren een groot succes! Isa is echt 7!! En de kado's van beide dames vielen in de smaak. Met name de Lego doet het erg goed!

Legoland

Na machtig Universal kwam vrij snel Legoland. Dit was een park wat meer voor de kids. Veel Lego bouwwerken gezien waaronder StarWars (1,4 miljoen lego stenen...) een mooie wild waterbaan en natuurlijk Ninjago! Na een aantal 4d films weer naar huis(zoals de kinderen steevast onze plekken noemen!)

Kuala Lumpu, Jaccomijn en vuurwerk, toch?

En daar waren we weer...Kuala Lumpur. Oude bekende en prachtige uitvalsbasis voor van alles. Hier hebben we tijd doorgebracht met collega Jaccomijn en mede (Healthy)reizigster. Het klikt ook leuk met de kids. We hebben vannacht oud op nieuw ingeluid op een prachtig dakterras met dito uitzicht. En op het moment suprème, bleek,het vuurwerk voornamelijk zich achter de gebouwen af te spelen. We moesten er wel om lachen. Isa heeft het volgehouden en lag om 2 uur in bed. Sanne sliep om 22u al!
We hebben mede dankzij Jaccomijn weer wat meer van KL gezien. Nu nog twee dagen en dan vliegen we richting Mauritius.
We gaan Azië missen maar tegelijkertijd hebben we ook erg veel zin in ons nieuwe Afrikaanse avontuur...

Rest mij nog een eervolle vermelding te maken voor Maarten Roord die ons geweldig verraste met een artikel in het programmaboekjes van Heracles én we zijn nog in de Batuh grotten geweest(zie foto's). Er gebeurd in zo'n korte tijd telkens weer zoveel dat je vaak dingen vergeet! Ten slotte:

Namens ons allen nog de beste wensen!

De foto's volgen later...

Lief zijn!

• 01 Januari 2017 - 12:05

Minie Bosch:

Hallo lieverds. Vanuit Almeloooo de beste wensen voor het nieuwe jaar. Leuk verslag. Nog leuker was het om jullie te zien en te horen gisteren. Maak er wat van dit jaar en geniet nog van jullie avontuur. Een kus voor jullie vieren.
    Minie en Arnold

• 01 Januari 2017 - 12:37

Ans Ter Wee:

Hallo fam. Eerst de allerbeste wensen voor 2017 en een fijne doorreis
    naar Afrika! Van Cyril gehoord dat jullie contact hebben gehad met Nederland wat een techniek in deze tijd. Jullie maken heel wat mee op onze aardbol en wij genieten mee van het interessante verslag. Nog een goede voortzetting van jullie avontuur!!

• 01 Januari 2017 - 14:40

Pa En Ma:

Wederom een mooi verslag van jullie belevenissen! Op naar de laatste weken en het reisgeluk blijven vasthouden en bljf vooral genieten! Liefs vanuit een grijzig Almelooo

• 01 Januari 2017 - 15:13

Corry Roord:

Als ik jullie verhalen zo lees dan is het eten wel te waarderen.
    Pas maar op dat je straks je trainingspakje weer aan moet om je overtollige kilo's
    weg te werken en je weer aan de slabonen en aardappeltjes moet.
    Geniet van jullie weken en blijf gezond .
    Voor we het vergeten een heel gelukkig en gezond 2017 toegewenst.

Groet oet Oldenzaal

• 01 Januari 2017 - 19:17

Anita De Voer:

Als eerste gelukkig nieuwjaar. Ik wens jullie fijne dagen in Afrika. Hoop weer op mooie foto's. Op deze manier kan ik een beetje mee genieten.

• 01 Januari 2017 - 20:21

Cilia:

Lieve Manisan,
    Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Isa!
    De allerbeste wensen voor het nieuw jaar, veel Heil en Zegen!
    Ongelooflijk bijna, wat jullie allemaal meemaken.
    En nu op naar Afrika. Een goede reis, veel genieten en good oppass'n!
    Hartelijke groeten uit Geesteren.

• 02 Januari 2017 - 08:46

Diana:

Hoi hoi,
    Weer een kleurrijk verslag en met de foto's er bij helemaal compleet! Niels, de attracties in Azië zijn toch echt niet op de lengte van de Nederlandse mannen afgestemd, haha!
    Ik wens jullie een goede vlucht naar Mauritius en nog een paar prachtige weken! Geniet er van!

Kus en knuffel Diana (en natuurlijk Dennis en Sjoerd)

• 02 Januari 2017 - 11:53

Bart Rozendaal:

Hoi Allemaal,
    Ook vanuit lemselo de beste wensen voor 2017. Mooi om te lezen dat jullie genieten van de prachtig natuur en de bezienswaardigehden en dat allemaal bij een start van het nieuwe jaar 2017. Geweldig.

Groet Truus/Bart

• 03 Januari 2017 - 14:50

Belinda Kerkdijk:

Zojuist alle reisverhalen doorgespit, heerlijk. Respect voor jullie dat je dit zo aanpakt, wat een geweldige ervaring voor de kinderen. Wens jullie het allerbeste voor 2017 GENIET en jij ook lief zijn

• 05 Januari 2017 - 19:19

Marina Wessels:

Ook ik wens jullie alle Geluk in 2017.
    Supermooi om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te kunnen genieten van jullie avonturen.
    Geniet nog extra van het mooie warme zonnige weer. Hier is het heel erg koud.
    Veel plezier in Afrika!
    Groetjes Marina Wessels