Bye bye Aussieland, Hello Bali, Indonesia! - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Bye bye Aussieland, Hello Bali, Indonesia! - Reisverslag uit Karangasem, Indonesië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Bye bye Aussieland, Hello Bali, Indonesia!

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 December 2016 | Indonesië, Karangasem

Fraai Fremantle,

Onze laatste dagen hoopten we te slijten in een mooi air bnb huis in Fremantle waar we in alle rust ons konden voorbereidden op onze nieuwe avontuur, Indonesië.
Hoewel het huisje voor de kinderen prima was moesten we wel dealen met smakkende schoonmoeder met een stem als schuurpapier.
We hebben in mooi Fremantle rondgezworven. Een havenstad met historie. Een prachtige markt met veel straattheater.
We hebben geheel in stijl afgesloten met een bezoekje aan adventure world in Perth waar we veel waterpret hebben beleefd.

Op aandringen van Mama Manon, Bali!

We kwamen aan in Bali om 2 dagen in Kuta rond te brengen. Kuta is de Costa Brava van Bali....Verschrikkelijk toeristisch en veel gericht op zuipende Australiërs. Het hotel was prima en daar hebben we de tijd gestild.

Ubud

Ubud is het culturele centrum van Bali en op de weg er naar toe hebben we al een aantal kiekjes gezien die de werkelijke kracht van Bali lieten zien. Island of the Gods is haar bijnaam, dat kan natuurlijk niet zomaar.

Apen...

In Ubud heb je het zogenoemde monkey forest. Een prachtig oerbos met hindoeïstische tempels, bewoond door zo'n 600 apen die op zijn Apenheuls langs, over en op klimmen. Voor elk wat wils dus. De apen sprongen op je en gingen je vlooien en zelfs op Sanne haar haar kauwen, waarna Mama Manon met een directe rechtse de aap duidelijk maakte dat er niet te sollen viel met haar dochter! Vervolgens sprong er nog een slang voor onze neus weg de bosjes in en was dit al met al weer een wildlife ervaring die ons lang zal heugen

Verder hebben we een heuse Balinese kookcursus gevolgd en diverse gerechten op traditionele wijze voorbereid. Met name de pindasaus was een hoofdstuk waarbij extra werd opgelet. Isa heeft goed meegeholpen en Sanne vond vooral het babyschildpadje interessant...
We hebben op een echte traditionele markt rondgestruind en het is allemaal erg kleurrijk wat je tegenkomt. Niet normaal wat een kruiden, vruchten en groentes er allemaal groeien in een tropisch klimaat.
Het uiteindelijke eten was erg lekker!

We kwamen ook nog reclame tegen voor onze website. De Balinezen waren zo aardig om speciaal voor ons een restaurant naar ons te vernoemen. Waarvan akte!

Het gasthuis waar we verbleven heette Chez Ida en daar werkte Goes en Vera en zij hebben tijdens regenachtig tijdsverblijf erg veel gespeel en gedold met de kids, die het steeds beter en leuker doen! Hulde aan deze twee spontane leuke Balinezen.

We hebben ook nog, op advies van Jacco en Anne uit Cuyk, de rijstvelden bezocht. Dit deed ons realiseren dat we 'verwende reizigers' aan het worden zijn want we vonden het uber-toeristisch en erg klein...Op de terugweg hebben we ons laten masseren. Voor Isa haar eerste keer en ze vond het erg fijn! En Sanne deed de manicure met net zoveel succes.

Na nog een snel tripje aan het aapjesbos en de zoveelste exotische eetplek(Damn, wat blijft eten een hemels feest in Azië!) was het tijd om Ubud te verlaten. Mede ingegeven door het steeds slechter wordende weer.

De taxi werd gedeeld met de mensen uit Cuyk. En zodoende kwamen we, via 'het waterpaleis' uit in Amed. Betoverend Amed. Hoewel op plekken ook erg toeristisch waren we toch overdonderd door de schoonheid die Amed te bieden heeft. Prachtige groene valleien, afgewisseld met machtige vulkanen, daardoor pikzwarte stranden, blauwe betoverende snorkelplekken (scheepswrak)en, uiteraard, heerlijk eten.
Hier hebben we zojuist de lokale lekkernij mogen proberen. Chicken Tutu. Dit was een euh....bizarre...ervaring. (Zie foto...)
Verder laten we ons dagelijks masseren en genieten we van ons prachtige resort waar de gekko's ons weer om de oren vliegen.
Nog 3 dagen en dan vliegen we op Java.

U hoort van ons.

• 07 December 2016 - 05:49

Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

Gaaf hoor! Bali blijft een heerlijk eiland!! Geniet ervan, Java is ook super!

• 07 December 2016 - 10:29

Brenda Hup:

Wederom genieten met kop koffie van jullie intens mooie verslag. Manon, ik ga je nu bellen via whatsapp!

• 07 December 2016 - 15:47

PaMa:

Mooi verslag!.Wordt straks wennen aan gewone Twentse tuffels!! Dikke pakkerds en weer een goede vliegreis naar Java.

• 08 December 2016 - 15:22

Wim:

Ik volg jullie reis digitaal met veel belangstelling en nog meer plezier. Ik zie jullie genieten en kan me dat goed voorstellen vanuit mijn eigen reiservaringen in de diverse landen.
    Nog heel veel plezier en veel ervaringen. Want Java is weer totaal anders dan Bali en/of Sumatra.
    N'joy.

Selamat tinggal

• 11 December 2016 - 11:08

Cilia:

Weer van alles beleefd...en nu op Java verder genieten!
    Mooie foto's ook, vooral Manisan achter Manisan!
    "Hoald oe"!!!! C&A

• 15 December 2016 - 07:06

Corry Roord:

Lieve Mainisannetjes,

Eventjes weer een groet uit Oldenzaal.
    Wij zien en lezen dat jullie prachtige ervaringen opdoen.
    Dank dat wij hiervan deelgenoot mogen zijn.
    De kerstkaart voor jullie gaat dus dit jaar niet naar de Schietspoel maar als wij het goed hebben naar Java.
    Kerstmis het feest van licht en liefde, dit sturen wij jullie met dit bericht.
    Ook een hele fijne jaarwisseling voor jullie zal dit een paar uur eerder zijn dan voor ons.
    Daarna nog wat maanden en dan weer op hoes an.
    Liefs

Paul en Corry
    Ps Paul heeft zijn motorrijbewijs gehaald en kan nu toeren vroem vroem

• 15 December 2016 - 08:57

Lyke:

Wauw, wat ziet het er heeeeerlijk uit!! Vooral als ik hier naar buiten kijk en alles is grijs :(
    Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en als gezin dit mooie avontuur beleven!!

Dikke knuffel, Lyke

• 15 December 2016 - 23:47

Ans Ter Wee:

Hallo fam, weer genoten van jullie verslag! Vanalles te doen daar in het verre Bali.
    Op weg naar Kerst en jaarwisseling wensen wij jullie alles wat wenselijk is!!

• 19 December 2016 - 18:32

Anita De Voer:

Mooi verhaal weer. Veilige reis naar Java.

Groetjes uit Almelo

• 25 December 2016 - 15:56

Diny En Wim:

Hoi Manisan.
    Leuk om te lezen hoe jullie de dingen laten gebeuren die op jullie pad komen. De Backpack met ervaringen en verhalen wordt steeds groter denk ik.
    En....iedere keer merk je weer dat er niet 1 waarheid is en de dingen ook op een andere manier ook goed zijn.
    Geniet verder van jullie reis.
    Wim en Diny