Cape Range, Carnàààrvon, Campervan, Campinglife. - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Cape Range, Carnàààrvon, Campervan, Campinglife. - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Cape Range, Carnàààrvon, Campervan, Campinglife.

Blijf op de hoogte en volg Niels

23 November 2016 | Australië, Fremantle

Cape Range.

Nadat we de emoes in Exmouth achter ons hadden gelaten gingen we de wondere wereld van Cape Range National Park in. Hier hebben we ook een nacht gelogeerd op camping Osprey. Hoewel Manon Karijini National Park het mooist vond vond Niels Cape Range het mooist. Waarom? Snorkelen. Met schildpadden. Geweldige onderwater wereld afwisselend met een prachtige zonsondergang, kangoeroes en de Australische heuvels op de achtergrond maakte dit park een feest!

Carnarvon(via Coral Bay)

Omdat Isa's (achteraf veels te dure) schoenen er mee op hielden moesten we genoodzaakt Cape Range verlaten. In Exmouth nieuwe schoenen gekocht om vervolgens via Coral Bay(weer prachtige snorkellocatie) neer te strijken in Carnarvon.(Of zoals de Australiërs zeggen: Carnàààrvon...)
Wat is er in Carnarvon te doen? Eigenlijk niets.. Toch 4 dagen gebleven. Heerlijk genikst. Nog een ruimtevaart museum gevonden en we hebben een geweldige avond gehad waarbij er Baked Spud werd geserveerd door de gastvrouw van de camping. Donders lekker!(gevulde aardappel)

Parkeerplaats verkeerd ingeschat....

Hé, een schaduwrijke parkeerplaats, vroem vroem! Krak, schraap, schrik! Het dak kapot. Flink kapot. Huurauto dus de doemscenario's met een flinke borg als 'slagroom' op de ellende maakte het er niet vrolijker op....

Geraldton

Omdat we goede ervaringen hadden met Geraldton hebben we besloten na het dak schandaal,om daar weer even gratis(!!) bij te tanken. Dit lukte aardig.

Eneabba

Via een tip van een Duitse backpacker kwamen we uit in Eneabba alwaar we weer hebben genoten van een all you can eat restaurant voor de mijnwerkers van dat gebied. We kregen van de dames ook nog wat mee toen het restaurant dicht ging. Vooral,de kids waren daar gelukkig mee!(toetjes en andere zoetigheid.)
Wederom voor nagenoeg niets gekampeerd, tussen veel wackojacko's.....(met name 1 gestoorde Paul Hogan achtige freak...)

Perth

Terug naar Perth waar we Yvonne, Dirk en Mooritz hebben leren kennen uit Hamburg. Het leverde fijn gezelschap en de eerste kus van Sanne op! Tevens wisten Dirk en de andere Australische buurman wat af van het maken van daken af dus gingen we vol,frisse moed met het dak aan de slag! Gesteund door het lekkere weer, het bubbelbad en de buurmannen hebben we er nog wat van weten te maken. Nadat we een mooi plekje hadden veiliggesteld in Hamburg, afscheid genomen van Dirk en Yvonne besloten om rondom Perth wat vrij te gaan camperen. Oh ja, en we hebben wat walvissen gespot en slangen vastgehouden....

Serpentine falls, super Moon, Greenbushes

Eerst even gekeken bij Serpentine falls, daar konden we een wilde...kangoeroe aaien om uiteindelijk aan de kant van de weg te overnachten. Hier hebben we de super maan mogen aanschouwen. Dit was fantastisch!(eerlijkheid gebied te zeggen dat we pas een dag later te horen kregen dat er een super maan was geweest....)
Daarna kwamen we uit bij een free camp spot genaamd freebushes. Dit werd een prachtig hoofdstuk in ons reisdagboek. Zwemmen, barbecue en een speeltuin maakten dit plekje wel erg idyllisch. Ook nog midden in 'the bush' wat het oer gevoel in ons allen aanwakkerde! We hebben hier veel gezwommen, huiswerk gemaakt, gespeeld, gedronken, speurtochten gedaan, wildlife gehoord, wildlife gespot en veel genoten

Fremantle

Daarna nog gekampeerd in Fremantle waar we Marc en Gay uit Perth hebben leren kennen. Erg leuke oudjes uit Australië waar we een geweldige avond mee hebben doorgebracht. De kids mochten in de camper film kijken en wij werden op een echte Australische bbq getrakteerd. Marc en Gay boden ons aan om als taxi te fungeren nadat we onze bus zouden inleveren en van dat aanbod hebben we dankbaar gebruik gemaakt.
Ook nog met wat hippie Aussies pizza gebakken en vooral Isa en Sanne hebben 3 geweldige dagen gehad met enorm veel kinderen om hun heen.

Bus, air BnB.

Nadat de bus was goedgekeurd!(geen schade) werden we door Marc opgepikt waarna hij ons heeft gebracht naar ons air bnb adres in Fremantle. Fremantle is een geweldig leuk stadje waar we de markt al van hadden gezien. Hier heeft onze host 3 kinderen waarvan er 2 al hebben gespeeld met onze muiters!
Wij moeten nog wel erg wennen aan een huis met 5 kinderen, een adhd moeder, een ietwat norse schoonmoeder en wij tweetjes....
Morgen gaan we naar Adventure World in Perth om ons lekker met een pretpark te laten verwennen.

U hoort van ons

• 23 November 2016 - 08:27

Fam. Keizers:

Het is weer genieten om jullie verslag te lezen! ik hoorde van de schade van Raymond en Coby. Geweldig dat jullie hem weer schadevrij hebben gemaakt. Weer een financiële meevaller! haha. Heel veel plezier nog! Dikke knuffels van de poepiekontjes.

• 23 November 2016 - 11:49

Anita De Voer:

Wow stoer van Sanne en Isa dat ze de slang hebben vastgehouden. Ik heb ook ooit een slang vastgehouden (iets groter) en vond dat toen ook een echte belevenis. Groetjes van mij voor jullie allemaal.

• 23 November 2016 - 14:43

Henk En Ine:

Weer een prachtig verhaal met de nodige belevenissen.Mooi geschreven. Blijf genieten.
    Groeten van de Homannetjes

• 23 November 2016 - 15:10

PaenMa:

Mazzel met de camper, leuke mensen ontmoet en weer veel gezien! Op naar t volgende land, op naar nieuwe avonturen....t Geluk blijven vasthouden!! Liefs en een dikke knuffel!

• 23 November 2016 - 20:20

Klinkie:

Heerlijk te horen dat jullie het mooi hebben.
    Wat een ervaringen voor de kids zeg. Hier mis je niets! Dus geniet er lekker van daar.

• 23 November 2016 - 21:46

Cilia:

Dankjewel weer Manisan!
    Och...af en toe een pechje...het komt altijd weer goed(beter soms).
    Lieve groetjes en we wachten vol verwachting(klopt ons hart...) op het volgende verslag.
    Have fun en good hoal'n.
    C&A

• 23 November 2016 - 23:51

Ans Ter Wee:

Hallo fam. Het is straks wel wennen in ons kleine landje na

• 23 November 2016 - 23:56

Ans Ter Wee:

Zoveel moois meegemaakt te hebben met jullie gezin.
    Die mooie maan zagen wij hier ook! Bijzonder

• 04 December 2016 - 10:19

Fam Poelman:

Leuk om jullie te 'volgen' en geweldig om te lezen dat jullie zo genieten en dat het met jullie kids zo goed gaat. Wat een ervaring! We houden nauwlettend de centimeter bij pama in de gaten, gelukkig voor hen wordt-ie steeds korter