Dierenrijk, Visa-arm, Treinreizen! - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Dierenrijk, Visa-arm, Treinreizen! - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Dierenrijk, Visa-arm, Treinreizen!

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 September 2016 | Sri Lanka, Ella

Safari

En daar gingen we op safari in nationaal park Kaudulla. Wat een prachtige ervaring. De dames helemaal in hun element, staand achterin een safari jeep! Veel gezien, waaronder veel olifanten, vogels(pelikanen, pauwen, adelaars en sperwers)apen, jakhalzen en reptielen. Magistrale dag. Kids voelden zich als een vis in het water en we hebben afgesproken minstens nog een safari te volgen in dit prachtige veelzijdige land.
Nadien afscheid genomen van onze mooie plek met de, inmiddels traditionele, foto van het personeel met onze kids....

Trincomalee, Dutch bay.

Vervolgens met de bus naar de badplaats Trincomalee. Wat een idioot van een chauffeur. Daar wil ik het graag bij laten.
We kwamen aan in Trincomalee waar we genoten hebben van 4 dagen ongerept strand en prachtig snorkel gebied. Isa, Sanne en wij hebben genoten van de wonderen van de Sri Lankese onderwater wereld. Bovendien waren we nagenoeg alleen in ons snorkelgebied en hebben we een zeeschildpad gespot! Tevens hebben we dolfijnen gespot in de zee en hoewel dit altijd een prachtig gezicht is was de manier waarop hemetergend. 14 speedbootjes op jacht naar dolfijnen. Die telkens bij het zicht van het eerste de beste boot fijn weer onderdoken....

Nachttrein naar Colombo

Nadat we de dames hadden medegedeeld dat we nog een keer met de nachttrein zouden gaan begonnen ze spontaan te juichen! Hoezo wereldreizigsters? Na een vloeiende nachttrein kwamen we om 4u des ochtend aan in de hoofdstad van Sri Lanka, Colombo. Deze stad en ons huisje vielen in eerste instantie reuze mee. Maar nadat we 2 dagen op rij last hebben gehad van belachelijk veel muggen, de uitlaatgassen ons tegen gingen staan én we veel meer moesten betalen voor onze Visa verlenging waren we Colombo moe!
Om alles een beetje in te kleuren zijn we de laatste dag naar leisure world gegaan. Opnieuw een waterpretpark waar de dames en heer zich naar hartelust konden uitleven. Ook hebben we voor het eerst van de virtual reality geproefd. Om toch tevreden uit Colombo de trein te nemen naar Nuwera Elyia.

Koud? Koud.

Daar was het opeens 20 graden koeler(Elyia ligt op 1889 meter hoogte)
We kwamen terecht bij een guesthouse gerund door een familie met een tweetal jochies die perfect aansloten bij onze dames. Deze 4 bendebeukers hebben 2 dagen het guesthouse mooi op de kop gezet. we werden weer overladen met kado's en de dames waren wederom erg in trek. We merken dat de Sri Lankees erg haar best doet om te pleasen en met name onze kids zorgen ervoor dat ze voor ons gevoel nog meer hun best doen om je 'thuis' te laten voelen. Dit is tot nu toe ook een van de mooiere ervaringen van onze reis. We zijn onderdeel van de familie. Zo ook bij dit laatste guesthouse waarbij het afscheid voor onze dames ook best pittig was. We hebben nog een speeltuin bezocht en de dames hebben beide even paardgereden waarna we heerlijk op een boot hebben gegeten.

Kandy-Nuwera Elyia-Ella met de trein...

Deze treintrip staat te boek als een van de mooiste ter wereld. Wij kunnen alleen beamen dat het voor ons in ieder geval ook zo geld. Prachtige treintrip van zo'n 6 uur. Hangend uit het raam genieten van al het fraais wat je tegenkomt. Erg mooi. Cobi, voor herhaling vatbaar!!

Ella

We zijn zojuist in Ella aangekomen. Het Pai van Sri Lanka(voor de ingewijden...) De sfeer is relax, we zitten heerlijk geisoleer en alles om ons heen leeft weer. Terwijl ik dit type begint er in de verte een hert te blaffen! De guesthouse owner was alweer helemaal in haar sas omdat Sanne en Isa de eerste twee kinderen waren die het gasthuis bezoeken!'
In de omgeving is veel te doen en we gaan morgen op verkenning.
Lief zijn allemaal!!

Groetjes van Niels en zijn harem.

• 24 September 2016 - 17:51

Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

Wat een geweldige verhalen!! Ben jaloers! Azië is zo super!
    Heel veel plezier verder!!

• 24 September 2016 - 18:41

Marian Kienhuis:

Geweldige ervaringen zo te lezen! Heel veel liefs, T.Marian

• 24 September 2016 - 19:59

Joukje:

Wederom boeiend geschreven! Wat een ervaringen....Heel bijzonder!

• 24 September 2016 - 20:45

Cilia:

Dank weer voor het mooie verhaal en de foto's. We leven helemaal mee!
    Liefs en alle goeds

• 24 September 2016 - 21:06

PaMa:

Mooi verteld. Mooi land.En alle 4 nog goed te passe! Houden zo! Dikke knuffels van ons.

• 24 September 2016 - 22:43

Ans Ter Wee:

Hoi Niels en de dames, wat een leuk verslag van jullie reis! Zo zie je nog eens wat! Hou je haaks

• 25 September 2016 - 09:16

Lyke:

Wauw, zo te lezen genieten jullie volop!!
    Fijn dat de dames het zo goed doen!
    XXX

• 25 September 2016 - 09:38

Johanneke:

Mooi hoor!!
    Pas goed op elkaar en genietse!

• 25 September 2016 - 11:00

Daniëlle :

Wat een fijn verslag weer Niels! Zie al uit naar de volgende.
    Fijn dat alles goed gaat en dat de dametjes geboren wereldreizigers zijn.
    Dikke kus van ons

• 25 September 2016 - 12:20

Maarten :

Pai was tijdloos ... Stay long and be save ❤️

• 25 September 2016 - 13:31

Anita De Voer:

Wat zien jullie er gelukkig uit. Vooral Sanne en Isa. Groetjes aan jullie allemaal en een knuffel voor Sanne en Isa. Ik moet nog een jaar wachten op weer een mooie reis. 27 Oktober 2017 gaan wij een maand naar Zuid Afrika.
    Anita.

• 25 September 2016 - 14:03

Corry:

Manisan wat genieten jullie van alles.
    Het is een genot om jullie te zien en te lezen haha.
    Kiek good oet

Big hug.

• 25 September 2016 - 20:06

Linn Keizers:

Bendebeuker......die houden we er in. Wederom een mooi verslag en goed om te lezen dat jullie je prima vermaken. Knuffels en kusjes

• 02 Oktober 2016 - 12:37

Marian:

Niels wat een belevenis niet te filmen en voor de meisjes voor hun verdere leven en lijkt wel een sprookje. Wel leuk om het mee te maken en lezen.
    Lieve groe uit almelo.

• 03 Oktober 2016 - 20:55

Fam Vastert :

Wat een fantastische verhalen en foto's, geniet er nog mooi van de komende tijd, groeten ons

• 09 Oktober 2016 - 17:14

Wouter:

Wat een mooie verhalen! Echt jaloersmakend!