Portemonnee en tondeuse, in 1 week... - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu Portemonnee en tondeuse, in 1 week... - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Niels Groothuis - WaarBenJij.nu

Portemonnee en tondeuse, in 1 week...

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 Augustus 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Dag lieve mensen,
Op moment van typen zijn we precies 1 wéék onderweg. En wat voor een week was het? Onze kids doen het voorlopig fantastisch, dat is het belangrijkst. Ze hebben dan ook al aardig wat reis manieren meegemaakt. Trein, bus, vliegtuig, metro, sky-train en natuurlijk de tuk-tuk.
Op een ge-evacueerd vliegtuig na in Noorwegen(vals alarm!) verliep alles wonderwel zonder vertraging.
Noorwegen was kort en krachtig. Een goed hotel waar de prijzen anders waren dan onze huidige standplaats. Een dag na Oslo sloten Remco en Marije en Mirle en Linn zich bij ons aan en hebben we de lange vlucht naar Bangkok, met gemak, overleeft.
En in Thailand, waar de wereld nog steeds heerlijk op de kop staat was het even spannend hoe iedereen de 'nieuwe' wereld zou trekken. Ander eten, andere warmte, andere mensen en een andere slaapplek.
We hadden via air BnB een prachtig appartement geboekt waar we ons eigen zwembad bij hadden. Iedereen genoot van de Pool én van het heerlijke eten wat ons ouderwets werd aangeboden op elke hoek van de straat. Het blijft een fascinerend straatleven en een stuk levendiger en kleurrijker dan bij ons. Fijn ook dat de Thai, die toch al bekend staat als goedlachs, de kids erg leuk vinden om te zien.
Na 3 dagen Bangkok, bijzonder om weer even 'terug' te zijn, namen we de nachttrein naar Surat Thani om met de boot op Ko Phanghan aan te komen.
Hier genieten we nu 2 volle dagen met volle teugen van alles wat dit paradijsje ons te bieden heeft. Warme zee, rijkelijk met chloor gevuld zwembad, het overheerlijke Thaise eten, Chang bier(!!) en natuurlijk van elkaar. De dames spelen mooi met Mirle en Linn en hebben ook al veel vriendinnetjes gemaakt.
Wel hebben de dames momenteel last van wat warmte vlekken die, tot overmaat van ramp, erger pijn doen in de zoute zee...
Voor de rest is het echt super allemaal, willen de kids nog niet terug en heeft Isa het zelfs over haar mooiste week ooit.
Groeten aan iedereen in Nederland, en omstreken. En tot ons volgende blog....

Tot slot, waar slaat deze titel op? Iedereen die ons een beetje kent heeft wel een idee denken wij....

• 08 Augustus 2016 - 13:47

Monique:

Hahahaha... mooiste week ooit :D Dat wordt nog wat ;)
    En als er maar niets in zat, in die portemonnee?

• 08 Augustus 2016 - 14:20

Pama:

Dat wordt een harige vrouw Niels! Op naar week2 met evenveel succes!

• 08 Augustus 2016 - 14:57

Cilia:

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ga zo door! Groetjes uit Geesteren.

• 09 Augustus 2016 - 03:47

Karin:

Heey,super om te lezen dat het zo goed gaat!! Leuke foto's!
    En Manon..,voor jou gauw een harsbeurt begrijp ik...?!
    Luitjes,veel plezier met alles wat komen gaat! Groetjes!!

• 09 Augustus 2016 - 09:53

Marije:

Klinkt als een geweldige wereldreis! We zien elkaar snel!

• 09 Augustus 2016 - 19:16

Katja:

Hey familie,

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie , en wat genieten zeg mooi dat het kan!!
    Ben benieuwd naar jullie reisverslagen en foto's pas goed op elkaar en heerlijk genieten!

Groetjes Katja

• 09 Augustus 2016 - 19:41

Ger:

Mooi dat het goed gaat daar !!
    Houden zooooo !

Grtzzzz. Ger.

• 10 Augustus 2016 - 16:35

Niels:

@monique, of er veel in de portemonnee zat laat ik in het midden maar ik denk dat in ieder geval 1 Thai de avond van zijn leven heeft gehad.....

• 11 Augustus 2016 - 10:31

Agnes:

Klinkt allemaal onwijs cool!

• 11 Augustus 2016 - 14:41

Minie Bosch:

Hallo lieve allemaal. Fijn om te zien dat jullie zo genieten.is wat anders dan in een tentje. Portemonnee nog weer gevonden??? Ach ja het voornaamste is dat alles gaat zoals jullie je hadden voorgesteld. Liefs uit een herfstig Almelooooo

• 12 Augustus 2016 - 08:24

Familie Groothuis:

Wij zijn gewoon nog aan het genieten van zon zee en strand!
    No worries. Liefs ons.

• 12 Augustus 2016 - 08:49

Arjan En Tanja:

Fijn om te horen dat alles goed is na alle gebeurtenissen in Thailand.

Liefs ons!

• 12 Augustus 2016 - 12:05

Maggie:

Blij te lezen dat alles goed is met jullie!

• 12 Augustus 2016 - 12:23

De Rekels:

Hey luitjes!
    Wat fijn om te lezen dat het allemaal gesmeerd loopt! Groetjes terug uit het regenparadijs! Geniet ze daar!

• 12 Augustus 2016 - 15:50

Diane Verhoef:

Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zo genieten. En wat een jaloersmakende mooie foto's.

• 12 Augustus 2016 - 15:50

Johanneke :

Fijn dat alles goed gaat!!
    Lekker genieten

• 13 Augustus 2016 - 09:30

Ilse:

Ziet er super uit, fijn dat de kinderen het zo leuk vinden!
    Groetjes Ilse

• 13 Augustus 2016 - 22:55

Ans Ter Wee:

Hoi Fam. Ik volg jullie met grote belangstelling naar al jullie ervaringen op deze bijzondere reis! Nog veel reisplezier samen

• 14 Augustus 2016 - 09:41

Lucille:

Ook aan het genieten neef??

• 15 Augustus 2016 - 17:18

Jacomijn - Safe And Healthy Travel:

Hey! Lees het nu pas. Ga even abonneren en dan lees ik de rest wat sneller. Fijn om te lezen dat het zo lekker is en zoals vanouds!!. Ik weet er alles van! Jammer van de warmte vlekken en mn dat ze pijnlijker zijn in zout water! Ik had je een appje gestuurd net...zul je later wel lezen! Ik heb nog 4 diensten te gaan... Ben dus aan het aftellen :)
    Veel plezier!

• 16 Augustus 2016 - 22:10

Jos Galgenbeld:

Een genot om te lezen en de mooie foto's te zien! Veel plezier nog samen!!

• 20 Augustus 2016 - 11:45

Lyke:

Oh wauw!! Wat ziet dat er heeerlijk uit! Fijn dat jullie zo genieten! Xxx

• 20 Augustus 2016 - 15:10

Anita De Voer:

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat en de kinderen het naar hun zin hebben. Ik wens jullie nog veel reis plezier. Heel veel groeten uit Almelo van Anita.

• 21 Augustus 2016 - 13:40

Barbara En Thea Haghuis:

Lieve familie Groothuis,
    Wat leuk om te lezen dat het goed gaat bij jullie. En dat de kinderen het zo naar hun zin hebben.
    Heel veel plezier op jullie verdere reis.
    We houden contact.

• 21 Augustus 2016 - 17:17

Marina Wessels:

Hoi Niels en Familie,
    Wat leuk om over jullie belevenissen te lezen en de mooie foto' s te zien.
    Ik ga jullie volgen.
    Veel genieten samen!
    Groet, Marina

• 24 Augustus 2016 - 12:13

Giuseppe:

Wat geweldig allemaal.
    Een heerlijk avontuur. En dan is dit nog maar het begin!!!

• 07 September 2016 - 16:19

Marianpoortmangmail.com:

Oh roy geweldig wat jullie doen, Heerlijk om mee te genieten en ook van de mooie fot's.

Ik blijf jullie volgen heerlijk. Veel plezier nog.

Gr, Marian.